onsdag 14 mars 2007

Utmanad 2

Denna gången handlar det om ens liv i årtal med en 2 eller 7, typ apsvårt för någon som jag - utan minne. Tolken var den som utmanade mig.


  • 1970 - föddes till stor glädje för mina föräldrar - hoppas jag. Att det sen har vänt ett par gånger och varit deras olycka, det är jag övertygad om .

  • 1977- Onekligen ett av de mer spännande åren, för då började jag skolan. Något som antagligen är överdrivet spännande på individ nivå eftersom vi alla måste göra det. Men jag gillade skolan. Kinky, jag vet.

  • 1982 jag var tolv år och storfavorit på alla Sódra Sandbys fritidsgårdars samlad DISCODANSTÄVLING. Ett par år senare vann jag den regionala discodanstävlingen..Travolta move your lazy fat ass!

  • 1987 jag hade haremsbyxor och blev utstirrad på Lunds gator och torg. Hallå!! Vet ni inget om mode?

  • 1992 Paris var min nya hemstad. Kindpussades med klubbvärdinnan på nyóppnade Queen och tyckte att vakna vid midnatt för att förfesta till 4 var det mest normala man kunde göra.

  • 1997 - inte kommer jag ihåg vad jag gjorde. Pluggade, bodde i Sthlm och kände mig ensam trots alla vänner och allt som hände. Saknade kärleken, det kommer jag ihåg.

  • 2002 det känns som igår men uppenbarligen är jag en gammal gubbe när jag säger något i den stilen. Min bäste vän tog livet av sig, och det var ett jobbigt år med mycket självrannsakan och insikt i hur folk reagerar vid dödsfall. Det är inte snyggt.

  • 2007 är nu. Utan planer, utan pengar, trött och uttråkad. Men massor av hopp.