torsdag 1 mars 2007

En heteroråtta i pizzan


Det finns olika typer av lögner.



Vita lögner, oftast för att inte behöva förklara sig och helt oharmligt för andra.

Överdrifter för att göra sig själv, andra eller en historia mer intressant. Något jag dagligen använder mig av, kanske inte alltid med lyckat resultat.

Nödlögnen när man står där med skägget i brevlådan. Det där som bara slinker ur en för att det antingen blir för pinsamt att erkänna vad man höll på med eller för att undvika skuld.

Blånekandet, också det är en lögn. En riktigt pissig sån för hur dumt är det att inte ge med sig när man vet att man har fel - och resten av världen vet det. Typ, cigarrer och vita hus.

Reklam, inte fan blir vi smalare av att äta Kellogs, inte får vi vitare tänder av Colgate inte heller blir man lyckligare av Cola light. En av de bästa lögnerna för vi går på det om och om igen.

Den planerade lögnen, den värsta av dem alla. Typ, näee jag var inte där när någon mördade honom, jag var hemma och tittade på tv. Eller-Älskling, jag måste jobba över ikväll......

Sen finns det heteroråttan, som skiljer sig lite från den andra råttan-i-pizzan-historierna för de sistnämnda är inte riktiga lögner. Folk har ju hört om hur deras kusins faster som bodde granne med någon som campade med deras systerson förrförra sommaren, att de minsann.............

Men heteroråttan är alltid berättad ur ett jag-perrspektiv, kanske är det bara en överdrift men den återkommer alltid.

Som här. Vem är han förresten och vem bryr sig?????

Typ alla hetrokillar jag känner som varit på en bögklubb eller bar påstår sig ha blivit nypta i rumpan.

Yeah right?

Varför skulle någon vilja knipa deras saggiga bakdelar? Vem kniper någon i baken? Det känns som ett förlegat Lille Fridolf trick att nypa någon baktill.

Själv har jag ALRDRIG blivit nypt i häcken och den ser inte för illa ut, eller gjorde är kanske det rätta tempuset. Inte heller någon annan bög jag känner har blivit nyp i röven.

Så varför detta behov för heterokillar att känna sig attraktiva inför andra män? Vad är detta för ett dolt behov av att vara homo-attraktiv? De kanske vill ha sig ett nyp .