onsdag 14 mars 2007

Utmanad 1

Jag har tydligen fått 2 utmaningar, den första från Åsa är att man ska skriva 6 underliga saker om sig själv.

  • Jag har aldrig sovit en hel natt i sträck i HELA mitt liv. När jag var liten hade jag tydligen, kommer inte själv ihåg det, problem med andningen på nätterna och vaknade ofta av det. Tydligen var min mamma rädd att jag aldrig skulle vakna igen, så hon sov inte så mycket hon heller. Som vuxen har jag aldrig gått och lagt mig och bara vaknat upp morronen efter, det ska vändas, tänkas, kastas, kissas och så håller det på.

  • Måste tvångsmässigt uttala ord på andra språk i en bok; namn, adresser eller insprängda citat osv. Då måste jag säga det högt. Ok, i offentliga sammanhang kör jag en inombords högläsning för att inte skrämma skiten ur folk.

  • Jag gillar att gå till tandläkaren.

  • När jag bodde hemma och gick ut ville min kära mor att jag skulle öppna deras sovrumsdörr och viska hej när jag kom hem. Det slutade jag med när jag insåg att jag hellre var ovetande om seriemördaren i vårt hus, än att jag skulle få syn på min föräldrars avhuggna huvuden och inse att jag var nästa offer. Jag har alltid varit en hejare på att undvika onödig panik.

  • När jag äter saker som jag inte borde äta, chips och choklad etc, måste jag äta upp allt oavsett hur mycket det är. Ja, jag har ätit mer än ett halv kilo vit choklad på ett par timmar. För att komma ifrån det har jag sprutat diskmedel på godis så att det inte ens finns en chans att käka det.

  • Jag har ätit råa musslor på en 24-timmars restaurang i Paris för att få kópa en flaska vin klockan 9 på morronen. (ingen sprit utan mat policy). Hade diaree och kräkte i dagar efteråt, men har aldrig ens funderat på om det var värt det eller inte.

Nu skulle jag utmana 6 andra bloggare men jag måste fundera på det, återkommer.