tisdag 23 oktober 2007

Trollet

Det verkar som en fler och fler lägger ner sina bloggar. De pallar inte mer, har ingen inspiration, det tar för mycket tid, för lite utbyte osv. Själv har jag inte varit så aktiv den senaste tiden. Det är bloggtorka och revision, varför, vad och hur skriver jag undrar jag då. Är det jag som kommer fram eller en annan version en lightversion av mig??

Nu har jag kommit fram till att det kan jag låta bli och tänka på, istället ska jag skriva när jag vill och känner för det Oavsett hur, vad etc. Men det innebär inte att jag ändå måste ha uppslag.

Nu har jag kommit på det! Jag ska skriva om min chef, som jag kallar trollet. Anledingen till det är enkel. Han ser ut som ett troll eller lite som en rentvättad välmående uteliggare. Han är 2 m lång med en rejäl buk, långt hår och ett asläskigt långt (lite) tovigt skägg. Lägg sen till ett par psykotiskt stirrande ögon till det och det faktum att han är helt SKOGSTOKIG.

Så det måste finnas något att berätta om honom som gör att min blogg och mitt bloggande blir mer spännande.

Ett exemple på hur tokig han är:

Trollet kommer gående från andra hållet.
Jag stannar upp för att låta honom gå först, det är ett lite smalare utrymme, han är ju trots allt stor. Då stannar han upp och gör ingen ansats att gå. Nu börjar psykoögonen stirra på mig.

Jag gor en alltmant trevlig ga-du-forst-rorelse med handen.

Da stirrar han pa mig och sen borjar han stampa med fotterna och blir helt lila i huvet. Rusar in pa sitt kontor och slanger igen dorren.

Ok, vad missade jag har!?

Inget - mannen ar helt enkel craaaaaaaaasy.

Det kommer fler historier. Men nu maste jag hitta de tre sista bokstaverna i alfabetet igen.



Powered by ScribeFire.