måndag 15 oktober 2007

Paris på rullskridskor



Inte för att man ser så mycket på bilderna men jag pallar inte leta upp några andra.

Med risk att skita på mig av skräck hängde jag med Paris roller i fredagsnatt. Tror inte att jag någonsin varit så rädd i mitt liv. Tänk dig själv att du har ett par rollerblades som du kan stå på men din förmåga att stanna är kanske inte den bästa.

Lägg sen till ungefär 2000 människor, varav alla verkade kunna göra konstiga trick och hoppa över kravallstaket. Själv kunde jag knappt stå still med mina rollers. Men vad gör man inte för sina vänner. Jag hade gett Janno, mitt ex, resan med skejtandet som födelsedagspresent för han är inne på skejtanden.

Två tunnlar och ett veritabelt berg senare undrade jag mest varför jag överhuvudtaget skulle vara snäll för. Skit i honom och rädda mig själv!

Som tur var började det regna så rundan bröts efter en och en halv timma.

Jag kanske skrek och var allmänt rädd, men det ska nog testas en gång till.


Powered by ScribeFire.