lördag 30 juni 2007

Amsterdam vill hellre ha fotbollshuliganer än bögar och flator

Jag har visst kommit in i en bögpolitisk fas.

Men om inte Fru Hallman, ser tidigare inlägg, retade upp mig så blir jag förbannad på Amsterdams stad. Varje år är det en båtparad i Amsterdam, som kanske inte är den mest politiskt inriktade pride som finns men det är ändå en pride. Det är roligt, stan tjänar pengar, folk festar och vi får känna oss som normen om det så bara är för en dag/helg.

Förutom paraden så är det gatufester hela helgen. Där skulle Stokholm kunna lära sig något, att inte bara fösa ihop oss alla på en fotbollsplan med stängsel och dessutom ta en massa pengar för det. Nä, låt Pride vara en del av stan.

Men det ska tydligen inte vara så i år för det är en fotbollsturnering samma helg. Så man ger inte tillstånd till ett flertal av gatufesterna, med förklaringen att det kan uppstå problem, antar i form av bögknackande huliganer.

Vilket jävla skitsnack!

Visst jag kan se en poäng, men låt oss själva välja om vi vill festa på gator och torg. Det är jag själv som måste bestämma om jag ska vara rädd för några ölstinna idioter eller inte.




Powered by ScribeFire.