söndag 20 januari 2008

HORHUS

Det händer ofta att jag sätter mig framför datorn och vill blogga men kan inte ta mig för att skriva nått. Det beror mest på att så fort orden kommer i pränt så känns det så fattigt.

Eller ointressant.

Men nu kom jag på en grej som är, för svenska förhållanden, totally undheard of.

I ett möte förra veckan kom det på tal att Amsterdam planerar ett kommunalt horhus var kvinnorna kan jobba som egenföretagare - dvs ingen hallick. Då utbrister min chef att det bara måste vi göra. Inredningen alltså.

Så nu har jag raggat tag på mannen som driver projektet hos kommunen och vi har skickat ett brev till dem att vi är intresserade att fixa inredningen.

Moraliskt sett kan jag tänka mig massor av anledningar att inte göra det. Men också en massa att göra det. Om man nu ska knulla för pengar kan man lika bra göra det med en stilfull bakgrund som en vit kakelvägg.