söndag 11 november 2007

Naket i rep

Undrar hur många bondageintresserade som kommer att hamna här med den titeln.
Vet inte om de kommer att tända på den här mannen och hans nakenhet och/eller repaction.

För någon som har Amsterdam som titel på sin blogg så har jag kommit på att jag varit riktigt dålig på att lyfta fram 'originalen', byfånarna eller om man är lite mer PK - de utöver det vanliga kreativa personer som alla Amsterdammers känner till.

Kanske upptakten till en ny serie?

Dagens personlighet eller byfåne - whatever you want to call it- får bli repartisten. Denne repartist som även sägs vara blind, men jag har inte vågat komma så nära att jag se om han kan fokusera eller inte, är en återkommande attraktion på Leidseplein.
Mellan uteserveringarna spänns hans anordning av rep upp.Sen åker alla kläderna av förutom ett läskigt litet höftskyne, som inte ser ut att ha sett insidan av en tvättmaskin på ett tag.


Det är svårt att säga hur gammal han kan vara, kanske runt de 60. Så att hans trick inte alltid är de mest koreografiskt fantastiska det kan man stå ut med. Ärligt så är det inte tricken jag tänker på när jag ser honom. Istället förundras jag över mannens fysiska uthållningsförmåga vid denna ålder. Tyvärr är nästa tanke jag tänker alltid höftskynkets tvättstatus och då måste jag gå därifrån.

Just nu sitter jag själv på soffan trött, bakis, ledbruten och kan inte annat än känna STOR respekt för denne man.