lördag 17 november 2007

Misstro

Ok, jag har försökt att visa på hur absurd min arbetsplats är pga trollet, men nu har jag bevis på att det inte bara är jag som inbillar mig att han är skogstokig.

Vi har haft inbrott på jobbet förra veckan. Skitjobbigt, de har stulit en par datorer men jobbigast är att fixa allt med försäkringar osv.

I förrgår kom jag till jobbet och undrade vad som hade hänt. Alla mina byrålådor var utdragna och allt låg på golvet. Det var inbrottstjuvarna som varit tillbaka en andra gång. Men det roliga/konstiga/tokiga var att en av mina kollegor kommit innan mig och sett röran men bara trott att det var trollet som blev förbannad för att han inte kunde hitta något. Fatta hur absurt. Mitt hela kontor var upp och ner och ingen reagerar normalt - tänk tjuv. Nä, de sket i det och tänkte att det är väl bäst att inte fråga trollet.

Om jag ska vara helt ärlig så trodde jag också att det var han. Han var nämligen redan där när jag kom och stod och jobbade framför min öppna kontorsdörr.


Är detta normalt?


Powered by ScribeFire.