lördag 21 juli 2007

Tvätt och giftastankar

Efter att ha orsakat översvämning ett par gånger hos mina grannar, med min tvättmaskin, så vågar jag inte tvätta längre om jag inte är hemma.

Så nu tvättar jag inte lika ofta som jag gjorde tidigare för jag måste ha tid att sitta hemma och glo. Men en pluspunkt är att jag har tid att tänka på alla möjliga saker.

Som nu,  jag funderar på om jag skulle vilja gifta mig.

Visst jag älskar min polack, men så mycket att jag vill gifta mig? Måste man inte veta på förhand att det verkligen ska hålla i sig? Vet man det eller är det ett beslut man tar för att man vill att det ska vara så?

I alla fall, jag har redan bestämt mig för att Thomas Dybdahl ska sjunga på mitt bröllop, oavsett om han vill eller inte. Det måste finnas något sätt att få honom att göra det. Typ utpressning, att han snortat med Mette-Marit in the past eller dylikt.

One down.

Kanske lite förhastat för först måste det ju frias. Hur ska det gå till?

Storslaget eller intimt? Det är ju trots allt bara en gång så borde inte hela världen bli medveten om mitt beslut att fråga (om det nu skulle gå så långt). Men tänk om man får ett nej tack?

Ok, jag tror att jag ska börja skita i om det blir översvämning eller inte för jag börjar låta som en insändare till en frågespalt i Mitt livs novell......




Powered by ScribeFire.